Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Ładowanie akumulatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ładowanie akumulatora

    Info z ASO, - Polska na ten rok dostała limit 6 sztuk RS`a.

    Handlowiec, z którym załatwiałem temat mojego auta powiedział, że był u niego gość, który zamawiał RS`a, ten mu mówi, marzec 2015, to klient gada "znam tego i tego w SKODA-POLSKA zadzwonię, to się załatwi", dzwoni gość przy handlowcu, gada z "kimś tam" po rozmowie, gość mówi, "no faktycznie, przyszły rok, to nic dziękuję do widzenia".

    Generalnie, mówił też, że dostali info, żeby mówić że auto zamówione teraz (model RS) będzie w 2015 :roll: Dla mnie to trochę chore i jak napisałem wcześniej, tyle na pewno bym nie czekał i olał temat.

    Podobno bardzo dużo zamówień na RS`a płynie z Włoch, Anglii, Niemiec, Hiszpanii i generalnie z Zachodu, dlatego jesteśmy traktowani tak jak jesteśmy.

    Ile jest prawdy w tym co wyżej napisałem, to nie wiem, ale napisałem to co słyszałem od pracownika Skoda, a nie od "znajomego, kolegi, wujka siostrzeńca" :wink:
    Blog www.SkodaiTy.pl - serdecznie zapraszam!

  • #2
    Ładowanie akumulatora

    Witam. Mam O2 FL 1.4 TSI. Chcę doładować akumulator. Jak to zrobić? Odpinać klemy od akumulatora i dopiero ładować czy ładować przy założonych klemach. Czy jak odepnę klemy od akumulatora to nie poprzestawia mi się nic w ustaiweniach komputera pokładowego? I czy po ponownym podłączeniu uruchomię radio (swing) ?
    Toma

    Komentarz


    • #3
      Zajrzyj na str.196-197 instrukcji obsługi. W/g instrukcji doładowywanie małym prądem np 0,05 do 0,1 pojemnośći Ah nie potrzeba odłączać klem.
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz


      • #4
        Wporządku, ale gdy jednak coś sie stanie to wykonanie czynnosci zgodnie z instrukcją nie poswoduje, że Skoda mi naprawi auto na swoj koszt. Pytanie więc jest takie. Jakie będą konsekwencje odpięcia akumulatora od klem na okres jednej nocy. Mam radio swing, natomiast nie dostałem z radiem żadnego kodu do jego rozkodowania. Pzdr
        Toma

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez tomkr82
          Wporządku, ale gdy jednak coś sie stanie to wykonanie czynnosci zgodnie z instrukcją nie poswoduje, że Skoda mi naprawi auto na swoj koszt. Pytanie więc jest takie. Jakie będą konsekwencje odpięcia akumulatora od klem na okres jednej nocy. Mam radio swing, natomiast nie dostałem z radiem żadnego kodu do jego rozkodowania. Pzdr
          Konsekwencje będą takie że po odłączeniu klem rozkodują Ci się szyby tzn. automatyczne opuszczanie i podnoszenie. Programowanie polega na kilkukrotnym wciśnięciu przycisku tzn. jak masz szybę na samym dole klikasz kilka razy opuszczanie w dół i w górę dokładnie tak samo tylko podnoszenie w góre w skrajnym połóżeniu. Z radiem nic się nie stanie dopóki nie włączysz najpierw radia, a potem przekręcisz kluczyk w stacyjce. Po prostu po podłączeniu aku wchodzisz wkładasz kluczyk, czekasz aż wszystko sie poustawia, odpalasz i powinno grać. Radio włącz dopiero jak silnik będzie pracował.

          Komentarz


          • #6
            Jeżeli radio Swing było kupowane wraz z autem w salonie to jest zakodowane do tego auta. Czterocyfrowy kod do radia możesz uzyskać w salonie na podstawie nr VIN. Przed odpięciem aku wyłącz radio i inne odbiorniki prądu. Po odpięciu akumulatora i ponownym podłączeniu po jakimś czasie radio się nie rozkoduje jeżeli najpierw uruchomisz silnik i dopiero później uruchomisz radio.
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz


            • #7
              Radio rozkoduje się samo. Pin do radia jest zapisany w zestawie wskaźników.

              Pozdrawiam MArcin
              Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez shado
                Zamieszczone przez Kicer
                Pin do radia jest zapisany w zestawie wskaźników.
                wcale, że nie
                ale radio nie zapyta o pin
                Jesteś pewien? Bo ja tak. Wielokrotnie po wymianie zestawu wskaźników musiałem ściągać pin radia.
                Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Kicer
                  Pin do radia jest zapisany w zestawie wskaźników.
                  Tak "mówi" tez instrukcja obsługi.
                  Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                  http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                  Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                  Komentarz


                  • #10
                    W salonach samochodowych wielokrotnie widziałem ładowanie aku zwykłym, marketowym prostownikiem przy założonych klemach... Osobiście też tak robię, z tym , że mam prostownik ze stabilizacją napięcia.
                    Antyfotoradar Valentine1
                    Harry II Classic+Sirio ML145

                    Komentarz


                    • #11
                      shado, Rozumiem pytałeś samego konstruktora? Czy z zawodu elektronik-programista?
                      Co nie zmienia faktu że radio rozkoduje się samo, zmienisz zegary i musisz wpisywać jeszcze raz pin.

                      Pozdrawiam MArcin
                      Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                      Komentarz


                      • #12
                        PIN radia w momencie sprzedaży wkodowywany jest do zestawu wskaźników.
                        Możesz z tego zrezygnować wtedy otrzymasz PIN od sprzedawcy i po każdym rozłączeniu aku będziesz go wpisywał do radia.
                        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez kecaj

                          PIN radia w momencie sprzedaży wkodowywany jest do zestawu wskaźników.
                          Możesz z tego zrezygnować wtedy otrzymasz PIN od sprzedawcy i po każdym rozłączeniu aku będziesz go wpisywał do radia.

                          Myślę, że to jednak kecaj ma rację, co tłumaczyłoby, dlaczego u mnie w trakcie wymiany licznika, radio ponownie zażądało podania kodu PIN.
                          Pozdrawiam,
                          Andys

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez kecaj

                            PIN radia w momencie sprzedaży wkodowywany jest do zestawu wskaźników.
                            Możesz z tego zrezygnować wtedy otrzymasz PIN od sprzedawcy i po każdym rozłączeniu aku będziesz go wpisywał do radia.

                            Zagłębiłem się w tym temacie i do czego doszedłem (jak co to mnie poprawcie)

                            Zestaw wskaźników i radio posiada funkcję blokady przeciw kradzieżowej.

                            Po pierwszej aktywacji elektronicznej blokady przeciwkradzieżowej w radioodbiorniku i w zestawie wskaźników tablicy przyrządów samochodu zostaje zapamiętany wewnętrzny kod liczbowy i faktycznie nie jest to PIN. Jeśli w wyniku prac montażowych radioodbiornik zostanie pozbawiony zasilania (np. przy wymontowaniu radioodbiornika lub akumulatora), po ponownym podłączeniu napięcia zasilania następuje wymiana informacji pomiędzy radioodbiornikiem a zestawem wskaźników tablicy przyrządów.
                            Następuje przy tym porównanie wewnętrznego kodu liczbowego radioodbiornika z kodem zestawu wskaźników tablicy przyrządów. Jeśli kod jest identyczny, zestaw wskaźników tablicy przyrządów rozpoznaje, że podłączony radioodbiornik należy do tego samochodu, a radioodbiornik jest gotowy do pracy bez ponownego wprowadzania kodu przeciwkradzieżowego.
                            Jeśli radio zostanie wymienione, należy wprowadzić kod przeciwkradzieżowy.
                            Następnie po włączeniu „styku S“ przez przekręcenie klucza w zamku zapłonu następuje automatycznie zestrojenie pomiędzy radioodbiornikiem a zestawem wskaźników tablicy przyrządów.
                            Strojenie trwa ok. 5 sekund. Podczas tego okresu czasu nie wolno podłączać lub pozostawiać podłączonego żadnego urządzenia diagnostycznego.
                            Po tym radioodbiornik w tym samochodzie po odłączeniu i ponownym podłączeniu napięcia zasilania jest ponownie gotowy do pracy bez konieczności ponownego wprowadzania kodu przeciwkradzieżowego.
                            Elektroniczna blokada przeciwkradzieżowa działa samoczynnie i blokuje radioodbiornik w momencie
                            - gdy radioodbiornik zostanie zamontowany w innym samochodzie
                            - gdy zestaw wskaźników tablicy przyrządów będzie wymieniany
                            Zablokowanie radioodbiornika przez elektroniczną blokadę przeciwkradzieżową wyświetlane jest na wyświetlaczu po włączeniu urządzenia przez wskazanie „SAFE“ i „1000“.

                            To tyle...
                            Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                            Komentarz


                            • #15
                              Mój aku po pomiarach wymaga doładowania. Może wypowie się ktoś kto już ładował. Odpinać klemy, czy ładować na podpiętych?

                              Komentarz


                              • #16
                                Ja nie odpinam i żyje. A prostownik od dziadka więc też bez wodotrysków w postaci zabezpieczeń i wszystko działa jak powinno. I nie jedno auto tak było podłączone.
                                Moja skodzinka o2
                                Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Gaber
                                  Mój aku po pomiarach wymaga doładowania.
                                  a to jaki ma wyniki tych pomiarów? Mój aku jeszcze od nowości...tj z grudnia 2005 roku i jak narazie całkiem nieżle się ma, bo trzyma 12,54V jak go ostanio sprawdzałem. Choć jak autko kupowałem prawie dwa lata temu to było kilka dni po przegladzie w ASO i wtedy "zalecana" była wymiana akumulatora - taką informacje przekazał mi ex właściciel 01.
                                  Kolega w zeszłm roku kupił nowy....i się wq..ł jak u niego było 12,2v :diabelski_usmiech
                                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Kupiłem elektroniczny prostownik w ALDI z wyświetlaczem lcd. Po podpięciu pokazywał naładowanie 12,4 czyli ok.65-70% sprawności.

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X